Artykuły
Wszystkie artykuły »
Copywriter

Jak się okazuje nawet taki zawód jak copywriter jest związany z Internetem i komputerami. Jeszcze do niedawna nie był on w ogóle znany nie tylko w Polsce, ale i również na całym świecie. Zawód ten powstał w Stanach zjednoczonych i to właśnie stamtąd wywodzi się również i jego nazwa. Copywriter jest to osoba, która to pisze teksty, jakie to wykorzystywane są przede wszystkim w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych i oczywiście wszelkiego rodzaju innych materiałach promocyjnych, do których należy zaliczyć przede wszystkim ulotki, broszury i przeróżne katalogi. Copywriter to zawód bardzo zróżnicowany i oczywiście każda osoba, jaka się nim para musi posiadać umiejętności nie tylko artystyczne, lecz również językowe, wiedzę z zakresu psychologii i socjologii, umiejętność pracy dla kogoś na zlecenie, pracy pod presją czasu, i dotrzymywanie krótkich terminów realizacji danego projektu, a poza tym musi się copywriter cechować umiejętnością rezygnacji z własnych ambicji artystycznych wobec konkretnych wymogów klienta. Każdy copywriter wykorzystuje do swej pracy komputery i powinien posiadać najlepsze oprogramowanie, które jest oczywiście niezawodne. Warto w takim wypadku zainwestować trochę w dobry sprzęt. Copywriter poza tym nie tylko pisze teksty, ale i również bierze czynny udział w całym procesie tworzenia treści graficznego motywu danego i konkretnego ogłoszenia lub ulotki, czy też folderu. Dzieje się to przede wszystkim poprzez tworzenie różnego rodzaju tekstów, tworzenie scenariuszy różnych filmów reklamowych lub spotów reklamowych emitowanych w radiu lub telewizji. Poza tym copywriter również zajmuje się wyszukiwaniem muzyki niezbędnej do tworzenia każdej reklamy. Copywriter współpracuje również i z dyrektorem kreatywnym, grafikiem lub też innymi członkami danego zespołu kreatywnego znajdującego się w każdej firmie. Każdy copywriter nigdy nie wie, ile czasu będzie musiał poświecić na pracę, a ile zajmie mu odpoczynek. Rytm jego pracy wyznaczają kolejne zlecenia, jakie otrzymuje od swoich zleceniodawców. Copywriter więc nie pracuje tylko i wyłącznie samodzielnie i indywidualnie, ale również musi umieć pracować w zespole. Jak się okazuje dzisiaj copywriterzy są potrzebni na rynku i niezwykle poszukiwani. Warto zatem zastanowić się czy nie wybrać takiego właśnie zawodu. Trzeba jednak także doskonale orientować się w różnego rodzaju programach i aplikacjach komputerowych, które to są niezbędne w jego pracy.